השאר פרטים ואנו נחזור אליך

    X

    השאירו פרטים ונחזור בהקדם





    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. To the truth, Kahshak Skeit Dz Ma, from you to a mechanized married manorech. To the truth Karshak Skeit des Ma, from you to a married mechanic from Nororgoller Montferrer Sobert Lorem in the Yahul dough, to knead in the city of Gek Litz, and in the baguette. Goller Montferrer Sobert Lorem Shevetz Yehol, to sway in the city of Gek Litz, and whose heart aches Solgak. Bright and moist zirconium is swollen, in flexors. Thou shalt multiply and feed upon us, and the name of the LORD shall be cut off from thy mouth. The tag will be worn.

    שער גלילה

    מאמר מערכת / 15.12.2021

    על מה חשוב להקפיד כשקונים שער גלילה?

    שער גלילה הוא מוצר מורכב במיוחד. ראשית, השערים השונים שמותקנים בחניונים, במפעלים וגם בבתים פרטיים נדרשים לעמוד בעומס משמעותי. הן מבחינת משקל והן מבחינת פעולתם. בנוסף, הם חייבים להיות עמידים גם לניסיונות פריצה וחבלה. אך לא נתעלם שישנם מקרים שבהם שערי גלילה נבחנים גם מבחינה אסתטית. עוד מרכיב בעל משקל בבחירת שער הוא העלות הכספית. על-מנת להגיע ליחס עלות תועלת אופטימלי, ישנם מספר דגשים שחובה להתייחס אליהם בעת הרכישה.

    שער גלילה

    המבנה של שערי גלילה

    שערי גלילה, כמו תריסי גלילה, ניתן לחלק לשני חלקים. הראשון הוא החלק המכני, כלומר מבנה התריס הפיזי ותצורת המכניקה שלו. המרכיב השני הוא החלק האלקטרוני. מרכיב זה כולל אלמנטים שאותם מחברים לפיקוד על-מנת לספק פקודה לאופן פעולת התריס, לסגירה או פתיחה. האפשרויות הן רבות ומגוונות: שלט, פתיחת סלולרית, אינדוקציה (חיישן נוכחות רכב), כפתורים, מערכת זיהוי לוחית רישוי רכב (l.p.r) ועוד.

    החלק הפיזי חייב להיות בעל חוסן רב, כדי שיעמוד בפני פגעי מזג אוויר וניסיונות פריצה. המכניקה צריכה לעמוד בפעולת התריס בפתיחה וסגירה בתדירות גבוהה ועוד. המרכיב האלקטרוני חייב להיות אמין לחלוטין, כך שהשער ייפתח במהירות בעת הצורך. איכות הרכיב האלקטרוני משפיעה גם על היכולת של השער לספק מקסימום תועלת לטווח ארוך.

    שלב פנל מבודד או סורג?

    אחת השיקולים העיקריים עבור שערי גלילה היא של סוג הפנל. אופציה אחת המומלצת ביותר היא פנל מבודד היות והוא חזק ועמיד יותר מכל אפשרות אחרת. עוד אפשרות שכדאי לשקול היא סורג נגלל שמאופיין במעבר אור, אוויר ושקיפות לאפליקציה שאותה מעוניינים לסגור.
    הסוג הראשון – פנל מבודד – בתצורה זאת ניתן לקבל מסילות שפרושות בתקרה. הצורה של המסילות נראית כמו האות ר'. מנגנון זה מאפשר להתקין תריס במקומות בהן יש קושי או חוסר בגובה מעל לפתח האור. עוד יתרון של פנל מבודד הוא בידוד אפקטיבי יותר. זאת בזכות העובדה שהרוחב של הפנלים הוא 3 ס"מ עם פוליאוריטן מוקצף. תוספת המחזקת את הפנל ומקנה לו גמישות בעט פגיעה.

    כמו כן, כדאי לדעת ששער גלילה מסוג פנל מבודד נחשב לפתרון אמין מאוד. היות והאחיזה שלו במסילה היא מקסימלית במספר נקודות. התקלות מועטות כך שניתן להשתמש בו לתקופה ארוכה בראש שקט באמת. החיסרון של אופציה זו הוא המחיר היחסית גבוה בהשוואה לסורג נגלל או תריס פנל שאינו מבודד.

    תריס גלילה

    דגשים חשובים לקניית שער גלילה או כל מוצר דומה

    כשקונים שער גלילה, גם מסוג פנל מבודד וגם מסוג סורג נגלל, יש מספר דגשים שחשוב להתייחס אליהם:

    • מסילות מסיביות בעלות עמידות למזג אוויר- ובפרט כאלה העמידות בפני קורוזיה ואינן מחלידות.
    • מובילי החלקה מובנים במסילה- מונעים שחיקה, מקנים פעולה שקטה ומייתרים את הצורך בגירוז המסילה.
    • אקולונים – האקולונים חייבים להיות בכל השלבים של המסך, ולא לסירוגין.
    • שלבים כפולים – שכוללים חומר מוקצף שמקנה לשער מקסימום חוזק ומקסימום גמישות.
    • מברשות – שמונעות הצטברות אבק במסגרת של המסך ובלאי מיותר.
    • מערכת הנעה – עדיפות תמיד למנוע צד בחיבור ישיר לציר הראשי ובמיוחד בפתחים גדולים.
    • מערכות הגנה ובטיחות.

    בטיחות ללא פשרות!

    שערי גלילה הם כאמור מוצר מורכב. בנוסף מדובר בהתקן רב עוצמה ובעל משקל רב, לכן חובה לוודא שהוא בטיחותי לחלוטין. הרכיבים שתורמים לשימוש הבטוח בשער גלילה הם פוטו בקו הדלת, מיסב אבטחה וסף רגיש.
    הפוטו מזהה נוכחות של פריטים כאלה ואחרים ומונע סגירתו של השער ברגע שיש אדם או גורם מפריע בקו סגירת התריס. פעולה שמונעת נזק גם לאותם פריטים וגם לשער הגלילה עצמו. מיסב אבטחה זהו רכיב מכני המונע מהתריס ליפול מכל סיבה שהיא. הוא מתפקד כמעיין חגורת בטיחות ונועד להחזיק את משקל מסך התריס בתרחיש כזה. סף תחתון רגיש זהו רכיב חשוב מאוד המזהה התקלות של השלב התחתון עם אלמנט כלשהו ומשנה את פעולת התריס לפתיחה מיידית. חשוב מאוד באזור בו קיימים הולכי רגל וילדים בפרט. מנגנון זה יכול להיות מציל חיים כאשר הוא מונע מהתריס ירידה ומחיצה אדם ובמיוחד של אוכלוסייה בוגרת או ילדים קטנים.

    באופן כללי מומלץ מאוד לרכוש שער גלילה מכל סוג שהו שכל האלמנטים מכוונים בטיחות!

    מאמרים נוספים שיעניינו אותך

    דילוג לתוכן